Jules

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lina

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

woensdag 16 januari 2008

Vlak na de geboorte

Dit weblog zal de eerste dagen niet erg chronologisch verlopen. We leven nog steeds van dag tot dag; soms blikken we terug, soms kijken we vooruit. Hieronder zie je de foto's van vlak na de geboorte. Lina werd vanuit de buik van Ariane meteen meegenomen voor onderzoek. Daarbij werd ze meteen in plastic verpakt om te zorgen dat ze warm bleef. Vervolgens verhuisde Lina naar een couveuse om naar de afdeling neonatologie te worden gebracht. De verpleegster van de verloskamer vroeg vlak na de geboorte hoe het kindje zou heten. "Dat weten we nog niet", stamelde ik. Enkele tellen later realiseerde ik me dat ik niet eens wist of het een jongen of meisje was. "Wat is het eigenlijk?", vroeg ik. De verpleegster wierp een blik op het in plastic gewikkelde kindje en zei stellig: "een jongetje". Allerlei jongensnamen schoten door mijn hoofd tot een van de behendelende dokters zei: "Nee hoor, het is een meisje!" We schoten allemaal in de lach. Even een hilarisch moment in deze spannende ogenblikken.Deze foto's zijn trouwens gemaakt met mijn mobiele telefoon. Ik had geen fototoestel paraat omdat ik hals over kop naar het ziekenhuis was gesneld. Ik stond midden in de bibliotheek in Geleen met Jules wat boekjes uit te zoeken toen Ariane belde met de mededeling dat het kindje gehaald werd. Ik ben met Jules van de bieb naar de C1000 gesneld en heb hem met de auto naar opa en oma Daemen gebracht. Daar heb ik hem in de bijkeuken geplant en ben meteen weer in de auto gesprongen. Gelukkig had niemand er problemen mee dat de telefoon even als fototoestel gebruikt werd, want eigenlijk moeten alle mobieltjes uit in het ziekenhuis!

Er wordt meteen beademingsapparatuur aangebracht.

Het doorknippen van de navelstreng mag papa (weliswaar symbolisch want uiteraard niet meer met mama verbonden) doen.
Veilig op de couveuseafdeling (de voeten heeft ze van papa!)

Geen opmerkingen: